Facebook
Poczta
Forum
Sklep
Logowanie
Dodaj
zdjęcie
Wydrukuj
zdjęcie

Od 1996 roku Foto-Kurier
jest jedynym polskim
przedstawicielem
panelu fotograficznego
stowarzyszenia EISA

SZUKAJ

Ogólnopolski Konkurs Fotografii Przyrodniczej FOTO-EKO rozstrzygnięty!

Ogólnopolski Konkurs Fotografii Przyrodniczej FOTO-EKO organizowany od ponad ćwierć wieku przez Polskie Towarzystwo Ochrony Przyrody  „Salamandra” wciąż cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem osób wrażliwych na piękno naszej przyrody.

W tym roku ponownie w konkursowe szranki stanęło ponad 500 prac przedstawiających głównie rodzimą faunę. Prym jak zwykle wiodły ptaki mające na całym świecie wielu swoich admiratorów. Wśród zgłoszonych zdjęć znalazły się też malarskie krajobrazy i barwne naturalne kompozycje roślinne.

14 października jury w składzie: Adriana Bogdanowska, Ewa Olejnik i Przemysław Wylegała obejrzało, zachwyciło się, omówiło zgłoszone na konkurs prace i ostatecznie zdecydowało o następującym podziale miejsc i wyróżnień:

I MIEJSCE

 

Michał Fabiszewski za zdjęcie pt. „W rozbryzgach”

Michał Fabiszewski za zdjęcie pt. „W rozbryzgach”

II MIEJSCE

 

Agnieszka Florczyk za zdjęcie pt. „Żurawie”

Agnieszka Florczyk za zdjęcie pt. „Żurawie”

III MIEJSCE

 

Paweł Wrona za zdjęcie pt. „Kolacja we dwoje”

Paweł Wrona za zdjęcie pt. „Kolacja we dwoje”

WYRÓŻNIENIA

 

Michał Fabiszewski za zdjęcie pt. „W ulewie”

Michał Fabiszewski za zdjęcie pt. „W ulewie”

 

Urszula Frydrych za zdjęcie pt. „Kumoszki”

Urszula Frydrych za zdjęcie pt. „Kumoszki”

 

Piotr Górny za zdjęcie pt. „Dokąd tupta nocą jeż”

Piotr Górny za zdjęcie pt. „Dokąd tupta nocą jeż”

 

Łukasz Gwiździel za zdjęcie pt. „Śpiący poranek”

Łukasz Gwiździel za zdjęcie pt. „Śpiący poranek”

 


ciąg dalszy artykułu na następnej stronie...


 
data dodania: 22-11-2019
 
godzina dodania: 12:18
 
odsłon: 3784
powrót na stronę główną »

fotografia

Komentarze

zostaw komentarz

sortuj według daty: rosnąco | malejąco

Artykuł nie był jeszcze komentowany.
Zostaw swój komentarz właśnie teraz.
powrót na stronę główną »



Zobacz także:

Sony World Photography Awards 2020: nowe kategorie konkursowe oraz ogłoszenie zdobywców grantów Sony
Sony World Photography Awards 2020: nowe kategorie konkursowe oraz ogłoszenie zdobywców grantów Sony
Leć z instaxem do Eurodisneylandu – ruszył konkurs na najlepsze bajkowe selfie
Leć z instaxem do Eurodisneylandu – ruszył konkurs na najlepsze bajkowe selfie
Hello, New Art – rusza globalny konkurs Huawei – pula nagród przekracza 330 tys. dolarów!
Hello, New Art – rusza globalny konkurs Huawei – pula nagród przekracza 330 tys. dolarów!
Fujifilm, zamiast Nikona, mecenasem XV edycji Grand Press Photo - nagrody specjalne: aparaty Fujifilm X-T3 i X-T30
Fujifilm, zamiast Nikona, mecenasem XV edycji Grand Press Photo - nagrody specjalne: aparaty Fujifilm X-T3 i X-T30
CEWE Photo Award 2019 - ostatnie chwile na przesyłanie zgłoszeń do konkursu
CEWE Photo Award 2019 - ostatnie chwile na przesyłanie zgłoszeń do konkursu




Sigma 24-70mm F2.8 DG DN II | Art – następcę flagowego obiektywu reporterskiego, dedykowanego do pełnoklatkowych apar

Warszawa, 16 maja 2024


K-Consult sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje model 24-70mm F2.8 DG DN II | Art – następcę flagowego obiektywu reporterskiego, dedykowanego do pełnoklatkowych aparatów bezusterkowych.
 


Ewolucja na każdym poziomie

SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN II | Art to nowy flagowy obiektyw reporterski, który poprzez zastosowanie najbardziej zaawansowanych technologii dostępnych w firmie SIGMA, znacząco ewoluował w stosunku do swojego poprzednika. W porównaniu do obiektywu SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN | Art, poprawiono rozdzielczość w całym zakresie ogniskowych, przyśpieszono pracę AF dzięki zastosowaniu nowego silnika liniowego HLA, a także wprowadzono wiele ulepszeń poprawiających komfort pracy fotografa, takich dodanie pierścienia przysłony czy drugi przycisk AFL. Obiektyw jest także o około 7% mniejszy i o 10% lżejszy od wersji I. SIGMA 24–70 mm F2.8 DG DN II | Art to wszechstronne i wydajne narzędzie, które pomoże fotografom i filmowcom uwolnić ich twórczy potencjał.

 
Fot. Dariusz Breś


Wydajność optyczna godna prawdziwego flagowca

Koncentrując się na poprawie wydajności optycznej, obiektyw SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II I Art już od maksymalnego otworu przysłony zapewnia wysoką roz-dzielczość obrazu zarówno w centrum kadru jak i na jego brzegu, nawet na apara-tach o wysokiej rozdzielczości. Jasność F2.8 zapewnia duży i piękny efekt bokeh. Oprócz zaawansowanych możliwości wykonywania zbliżeń oraz odporności na flary i bliki, obiektyw został zaprojektowany tak, aby minimalizować efekt „oddychania” ostrości, zapewniając idealne zdjęcia w każdej sytuacji.

Konstrukcja optyczna obiektywu obejmuje 6 elementów ze szkła FLD, 2 elementy ze szkła SLD i 5 elementów asferycznych, które dokładnie tłumią różne aberracje w całym zakresie ogniskowych. W szczególności dobrze kontrolowano rozbłysk komy, aby uzyskać stałą wysoką rozdzielczość także na brzegach kadru. Skuteczna korek-cja poprzecznej aberracji chromatycznej zapewnia pięknie odwzorowane obrazy o wysokiej rozdzielczości, pozbawione kolorowych obwódek.

Jedyna baza produkcyjna SIGMA w miejscowości Aizu, poprzez swoją ultra precy-zyjną technologię formowania asferycznego, umożliwiła produkcję niezwykle cien-kich, silnie spolaryzowanych soczewek asferycznych, co zapewniło nie tylko większą swobodę podczas projektowania najwyższej jakości układu optycznego, ale pozwoliło także na zmniejszenie rozmiarów całej konstrukcji.

 
Fot. Dariusz Breś


Cichy, precyzyjny i błyskawiczny autofocus

Za błyskawiczną i niezwykle precyzyjną pracę autofocusa w obiektywie SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art odpowiada autorski układ liniowy HLA składający się z grupy silnych magnesów. Zmieniając ostrość, poruszają one bardzo lekką grupą soczewek, w efekcie czego maksymalna prędkość napędu jest ponad trzykrotnie większa niż w poprzednim modelu*. Sprawia to że już nigdy nie ominie Cię okazja na ciekawe ujęcie.

--
* W porównaniu do maksymalnej prędkości napędu SIGMA 24-70mm F2.8 DG DN | Art. Różnica w prędkości AF w codziennych sytuacjach może być inna i zależna jest od wielu czynników.

 
Fot. Dariusz Breś



Doskonałe możliwości fotografowania z bliska

Na ogniskowej 24mm, obiektyw ustawia ostrość już z 17 cm od matrycy aparatu (ok. 2 cm od przedniej soczewki), co przekłada się na maksymalny współczynnik powięk-szenia 1:2.7. Jest to przydatne podczas komponowania ujęć obiektu z małej odległo-ści lub podczas fotografowania w ciasnych przestrzeniach, gdzie trudno jest uzyskać odpowiednią odległość od obiektu.

--
* Zachowaj szczególną ostrożność, aby przednia soczewka obiektywu nie uderzyła w obiekt podczas fotografowania. Zdejmij osłonę obiektywu podczas fotografowania przy minimalnej odległości ostrze-nia na końcu szerokokątnym.

 
Fot. Dariusz Breś


Zmniejszone rozmiary i poprawiona ergonomia

Korpus obiektywu SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art jest o ok. 7% mniejszy (średnica 87,8mm, długość 120,2mm) i 10% lżejszy (745g) od modelu 24-70mm F2.8 DG DN | Art. Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych rozwiązań w konstrukcji mecha-nicznej, pomimo wykorzystania takiej samej ilości elementów optycznych, obiektyw jest zarówno krótszy jak i węższy od swojego poprzednika. Pomimo zmniejszenia rozmiaru obiektyw zachowuje słynną, doskonałą jakość wykonania firmy SIGMA, z bezkompromisowo precyzyjną i solidną konstrukcją, jakiej oczekuje się od profesjo-nalnego narzędzia fotograficznego.

Jednocześnie poprawiona została użyteczność obiektywu, poprzez dodanie pierścienia przysłony z funkcją „de-click” czy też dodanie drugiego programowalnego przycisku AFL. Oprócz udoskonalonej konstrukcji odpornej na kurz i zachlapania*, przednia soczewka obiektywu posiada powłokę odporną na wodę i tłuszcz, dzięki czemu użytkownicy mogą bez obaw fotografować nawet w trudnych warunkach środowiskowych.

Obiektyw wyposażony jest w przełącznik blokady zoomu, który blokuje obiektyw na szerokim końcu i zapobiega niezamierzonemu wysunięciu się tubusu pod własnym ciężarem. Blokadę można zwolnić nie tylko za pomocą przełącznika, ale także za pomocą zoomu, co dodatkowo zwiększa szybkość i komfort fotografowania.

--
*Obiektyw nie jest wodoszczelny, przy dużym natężeniu działania wody, lub kurzu może dojść do przeniknięcia zanieczyszczeń.

 
Fot. Dariusz Breś
 
Fot. Antonia Moers

 
Fot. Antonia Moers
Specyfikacja techniczna :
•    Konstrukcja obiektywu: 15 grup, 19 elementów (6 elementów FLD, 2 elementy SLD, 5 elementów asferycznych)
•    Kąt widzenia: 84.1 – 34.3°
•    Liczba listków przysłony: 11 (przesłona zaokrąglona)
•    Minimalna przysłona: F22
•    Minimalna odległość ogniskowania: 17cm (24mm) – 34cm (70mm)
•    Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:2.7 (24mm) – 1:4 (70mm)
•    Rozmiar filtra: 82mm
•    Wymiary (średnica × długość):  87,8 mm × 120,2mm
•    Waga: 745g
•    Kraj produkcji: Japonia
•    Akcesoria w zestawie: Futerał, osłona przeciwsłoneczna (LH878-05), dekiel przedni 82mm (LCF-82mm III), dekiel tylny (LCR II)    
•    EAN: SONY E: 85126941413
•    EAN L-mount: 85126 941420

Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 30 maja 2024
Sugerowana cena detaliczna: 5 990zł


Więcej informacji na:
www.sigma-foto.pl
www.facebook.pl/SigmaFotoPolska
www.youtube.com/@SigmaFotoPolska

więcej
 
cofnij przenieś na początek strony
Wszelkie prawa zastrzeżone www.foto-kurier.pl  © 2000-2024. (0.110) / 0.101

Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Mozilla Firefox > 3, Chrome, Internet Explorer > 7 oraz Opera. Polecana rozdzielczość ekranu 1280 x 1024

Polityka plików cookies   |